Szkoła Podstawowa w Szczenurzy

Wersja dla niedowidzących - włącz Wersja dla niedowidzących - wyłącz

Zajęcia logopedyczne

Zabawy logopedyczne:)

Na początek proponuję zabawę oddechową. Dzięki temu wydłużamy fazę wydechową. Do tego ćwiczenia potrzebny będzie wiatraczek.
Udanej zabawy,
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=690689808379825&id=105095111137778&sfnsn=mo&d=n&vh=e
Proponuję też ćwiczenia:
1. Żabia gimnastyka buzi i języka. CZĘŚĆ 1  
2. Wiosenne ćwiczenia lewo-półkulowe: ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej, rozwijamy spostrzegawczość, percepcję wzrokową, kształtujemy koncentrację. CZĘŚĆ 1   CZĘŚĆ 2   CZĘŚĆ 3
 Pozdrawiam, p. Lidka:)

Otwórz link do ćwiczeń. 

https://view.genial.ly/5ea72aee63183e0d944b885a/interactive-image-logopedia-online-na-wiele-sposobow

https://view.genial.ly/5e86127feee04a0dac9c405a/interactive-image-logopedia

28 maja 2020r.

Dzisiaj trochę zakręcone ćwiczenia. Wystarczy, że klikniesz w link lub skopiujesz
go do przeglądarki.
Udanej zabawy:)
Zakręć kołem i wykonaj ćwiczenie:

https://wordwall.net/pl/resource/1007337

Następnie wykonaj ćwiczenia oddechowe:
https://wordwall.net/pl/resource/1283919

Powtórz słowa:
https://wordwall.net/pl/resource/1052599

21 maja 2020r. 

Witam! 

Na zajęciach logopedii powtarzamy ćwiczenia, które pojawiły się wcześniej. Proszę korzystać z platformy mimowa.pl i miniminiplus.pl. Do tych zajęć dołączam kartę pracy. Jeśli masz możliwość to poproś rodziców o wydrukowanie tej karty. 

Zabawa w porządki

źródło: www.brzeczychrzaszcz.pl - tam znajdziesz inne, ciekawe karty pracy oraz ćwiczenia. Zachęcam do zabawy i systematycznych ćwiczeń:)

14 maja 2020r.

Ćwiczenia oddechowe

  • Dziecko powinno wdychać powietrze przez nos, a wydychać przez usta- taki tor oddechowy zapewni prawidłowy rozwój i funkcjonowanie aparatu artykulacyjnego.

  • Dzieci, które oddychają przez usta, mają je cały czas otwarte powinny odwiedzić poradnię laryngologiczną.

  • Obserwuj sposób oddychania swojego dziecka podczas snu.

  • Artykulacja (mówienie) powinna odbywać się na wydechu.

To kilka propozycji ćwiczeń oddechowych:

1. Dmuchanie baniek mydlanych:

długo – krótko – długo

słabo – mocno – bardzo mocno

Tak, żeby dziecko mogło zobaczyć siłę wydechu

2. Wąchanie kwiatów

kolorowych mydełek i pustych opakowań po perfumach. Mogą to być owoce, warzywa, płatki, itd. Można bawić się w rozpoznawanie zapachów.

Ćwiczenie polega na wdychaniu powietrza nosem, a wydychaniu ustami. Można konfigurować tak jak w poprzednim ćwiczeniu.

3. Zawody statków, piórek, papierków

z papieru lub kory możemy zrobić maleńkie stateczki, którymi możemy się bawić np. w wannie lub przy stole. Można dmuchać na piórko lub kawałeczek papieru:)

Zachęcam do poprzednich ćwiczeń na mimowa.pl lub miniminiplus:)

 

7 maja 2020r.

Otwórz załącznik i dowiedz się jakie czekają Was zadania:)

Logopedyczne gry i zabawy

29 kwietnia 2020r.

Ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków:)

Drogi Rodzicu,

Przysiądź z dzieckiem i pobaw się ćwiczeniami razem z nim. Ćwiczenia powtarzajcie kilka razy. To mogą być radosne zabawy:) Wspólnie naśladujcie dźwięki.

 

1. „Rymy w zagrodzie”

Wiersz ten można wykorzystać do ćwiczeń słuchowych. Zadaniem dziecka jest odgadywanie brakujących rymów ( słowa w nawiasach).

Raz na grzędzie bura kurka

nastroszyła swoje...( piórka)*

Inna kurka głośno gdacze

Żółta kaczka pięknie…(kwacze).*

Baran po swojemu beczy,

koza w kozie z żalem…(meczy).*

Gniady konik w stajni hula,

pszczółki lecą wprost do…(ula).*

traktor w polu głośno huczy,

a na łące krówka…( muczy)*

gdy wróbelki nam ćwierkają,

dzieci rymy…( dobierają).*

W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dzieci odgadują brakujące rymy.

2. Ćwiczenie usprawniające narządy artykulacyjne - wierszyk: „Gimnastyka”:

Rodzic mówi wierszyk a dziecko wykonuje ruchy języka opisane w wierszu.

 

Na początku jest rozgrzewka,

Językowa wprzód wywieszka,

Cały język wyskakuje,

Wszystkim nam się pokazuje,

W dół i w górę,

W lewo, w prawo.

Pięknie ćwiczy!

Brawo! Brawo!

Język wargi oblizuje, pięknie kółka wykonuje.

Popatrzymy do lusterka,

Jak się język bawi w berka.

Kto spróbuje z miną śmiałą,

Zwinąć język w rurkę małą?

Język ząbki poleruje

Każdy dotknie i wyczuje…

Może uda się ta sztuczka.

Trzeba uczyć samouczka.

 

3. Zabawa fabularyzowana: „Król wiatrów”- podczas opowiadania przez rodzica/opiekuna dzieci chodzą z berłem po pomieszczeniu i naśladują szum wiatru, różnicując natężenie głosu.

Za siedmioma lasami, na ogromnej górze mieszkał król wiatrów. Na wiosnę zlatywał z góry i szumiał łagodnie: szszsz…, by nie postrącać płatków z kwitnących drzew. W lesie najczęściej leżał na swym łóżku i obserwował bawiące się dzieci w pobliskim przedszkolu. Szumiał tylko wtedy, gdy chmury zbierały się nad placem zabaw, by je rozpędzić, lub wówczas, gdy słońce za mocno piekło i dzieciom było bardzo gorąco: wtedy też szumiał lekko: szszsz. Gdy nadchodziła jesień przeganiał czarne, kłębiące się listopadowe chmury, szumiąc groźnie: szszsz. Najwięcej jednak hulał o świcie podczas mroźnych, srogich zim i wołał: szszsz! Zaglądał przy tym do okien, by zobaczyć, jak bawią się dzieci w domach i przedszkolach. Stukał w okienka, jakby wywołując dzieci na dwór. Ale one wolały zostać w ciepłym pokoju i tylko przez szybę przyglądać się tańcom wiatru”.

 

Polecam kontynuowanie zabaw z platformą mimowa.pl. Wybierz dowolne zabawy i ćwicz zgodnie z poleceniem.

 

Literatura:

  1. Skorek E. M:100 tekstów do ćwiczeń logopedycznych. Wyd. Harmonia, Gdańsk 2008.

  2. Tońska – Mrowiec A:Języczkowe przygody i inne bajeczki logopedyczne. Wyd. Harmonia, Gdańsk 2007.

Źródło: http://www.ppp-tomaszow.pl/

Witam Was:)

Rozpoczynamy nasze ćwiczenia gimnastyką buzi i języka. Wykonuj je przy lusterku.

Skopiuj link w przeglądarkę i wybierz ćwiczenia z grupy, do której należysz.

Wykonuj kilka powtórzeń.

Gimnastyka – rozgrzewka artykulatorów mowy jest dla wszystkich

grup obowiązkowa.

Żabia gimnastyka buzi i języka gra online

https://www.logopestka.pl/zabia-gimnastyka-buzi-i-jezyka-gra-online/

 

lub

 

https://www.mimowa.pl/gimnastyka-buzi-i-jezyka

 

Wybierz jedną ikonkę. Zrób trzy powtórzenia.

 

Teraz przejdź do ćwiczeń:

 

Ćwiczenia - grupa A

https://www.mimowa.pl/seplenienie

 

Wybierz ćwiczenia z głoską ‘s’. Na początek odszukaj kółeczko z „Pary niby”. Dokładnie wykonaj ćwiczenia. Następnie wybierz jedno z kółeczek: lody, osa, koraliki z głoską ‘s’. Powtarzaj uważnie ćwiczenia. Pamiętaj o prawidłowym ułożeniu języka i warg.

Przy głosce ‘s’:  

  • buzia w uśmiechu,
  • ząbki odsłonięte i zbliżone do siebie,
  • język leży za dolnymi zębami.

 

Powodzenia:)

 

Ćwiczenia -  grupa B

 

https://www.mimowa.pl/kappacyzm-i-gammacyzm

 

Wybierz ćwiczenia z wybraną głoską.  Wybierz 5 kółeczek na jedne zajęcia.  Dokładnie wykonaj ćwiczenia.  Powtarzaj je głośno i wyraźnie. Powodzenia:)

 

 

 

Ćwiczenia – grupa C

 

https://www.mimowa.pl/seplenienie

 

Na początek odszukaj kółeczko z Pary niby. Dokładnie wykonaj ćwiczenia. Następnie wybierz jedno z kółeczek zawierające zabawy z głoskami szumiącymi (sz, cz, dż). Mogą być też ćwiczenia w opozycji, czyli s-sz, c-cz itp. Powtarzaj uważnie ćwiczenia. Pamiętaj o prawidłowym ułożeniu języka i warg.

Przy głoskach szumiących język uniesiony jest do podniebienia, a wargi tworzą kółeczko. Ząbki są odkryte. Pamiętacie, prawda? Powodzenia:)

 

 

BIP
Licznik odwiedzin:
Wszystkich: 1 532 924
Wczoraj: 516
Dzisiaj: 85
Online: 2
c) 2011-2024 Szkoła Podstawowa w Szczenurzy
MAPA STRONY
RSS
Polityka cookies
wcag 2.0
Ta strona może korzystać z Cookies.
OK, rozumiem