Szkoła Podstawowa w Szczenurzy

Wersja dla niedowidzących - włącz Wersja dla niedowidzących - wyłącz
jadłospis

Jadłospis na PIĄTEK:

2024-04-26

krupnik 300 ml

kotlet rybny 100g

ziemniaki 200 g

surówka z kiszonej kapusty 100 g

kompot owocowy 200ml/woda z cytryną

do wakacji

ZIELONE ŚWIATŁO DLA EDUKACJI zaj. pedagogiczne

ZAJĘCIA PEDAGOGICZNE

Rok szkolny 2013/2014



Nauczyciel prowadzący zajęcia: mgr Maria Mallek


Harmonogram zajęć: wtorek 13.35 - 15.35

                                        środa 13.35 - 15.35

                                  czwartek 13.35 - 15.35




Ro szkolny 2012/2013

Nauczyciel prowadzący zajęcia: mgr Anna Elwart

Harmonogram zajęć: poniedziałek 13.35-15.35

                               wtorek 13.35-15.35

                               czwartek13.40-14.40

 

 

Głównym celem zajęć pedagogicznych jest pomoc dziecku w przezwyciężaniu trudności i umozliwienie mu prawidłowego funkcjonowania w zespole klasowym oraz osiągania pozytywnych wyników szkolnych.

Cele nadrzędne:

1. Stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dzieciom z utrudnieniami rozwojowymi, rozwoju na miarę ich możliwości;.

2. Wspomaganie efektywności uczenia się poprzez korygowanie odchyleń od normy, wyrównywanie braków w opanowaniu programu nauczania oraz eliminowaniu przyczyn i przejawów zaburzeń, w tym również zaburzeń zachowania

3. Rozwijanie funkcji językowych, spostrzeżeniowych i wzrokowych, słuchowych, dotykowych, kinestetycznych, motorycznych oraz współdziałania między tymi funkcjami, czyli integracji percepcyjno-motorycznej;

4. Stymulacja rozwoju i korekta zaburzonych procesów poznawczych warunkujących uczenie się;

5. Budzenie wiary we własne możliwości

6. Wdrażanie do zachowań asertywnych

7. Doskonalenie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych

8. Motywowanie do podejmowania zadań o różnych stopniach trudności

9. Kształtowanie umiejętności pracy w grupie

WAŻNE INFORMACJE

Dysleksja w starszym wieku szkolnym

Jeżeli uczeń w klasie trzeciej lub wyższej ma trudności w nabywaniu umiejętności czytania i pisania, może to oznaczać, że występuje u niego dysleksja rozwojowa. Ważna jest zatem znajomość objawów. Zaburzenia dyslektyczne mogą dotyczyć sfery wzrokowej, słuchowej, bądź ruchowej. Nie bez znaczenia dla procesów uczenia się są zaburzenia lateralizacji i orientacji przestrzennej. Zaburzenia te mogą wystepować w odniesieniu do jednej sfery lub łącznie. Wówczas mówi się o głębokiej postaci dysleksji.

Jak rozpoznać dysleksję rozwojową

W klasach starszych uczniowie z dysleksją mogą mieć różne trudności w opanowaniu treści programowych z poszczególnych przedmiotów nauczania. Oto przykłady typowych trudności w nauce

Język polski

-mylenie liter

- opuszczanie liter w wyrazach

- zmiana kolejności liter

- opuszczanie drobnych elementów liter i znaków diakrytycznych, opuszczanie znaków interpunkcyjnych

- wolne tempo pisania i czytania

- brak rozumienia czytanej treści

- błędy ortograficzne

- opuszczanie wyrazów

- szybkie męczenie się ręki podczas pisania

- niekształtne, nieczytelne pismo

BIP
Licznik odwiedzin:
Wszystkich: 1 532 924
Wczoraj: 598
Dzisiaj: 11
Online: 3
c) 2011-2024 Szkoła Podstawowa w Szczenurzy
MAPA STRONY
RSS
Polityka cookies
wcag 2.0
Ta strona może korzystać z Cookies.
OK, rozumiem