Szkoła Podstawowa w Szczenurzy

Wersja dla niedowidzących - włącz Wersja dla niedowidzących - wyłącz
jadłospis

Jadłospis na WTOREK:

2024-04-16

kotlet schabowy tradycyjny 100 g

ziemniaki 200 g

mizeria ze śmietaną 100 g

kompot jabłkowywoda z cytryną 200 ml

do wakacji

ZIELONE ŚWIATŁO DLA EDUKACJI koło zaint. - matematyka

Zajęcia prowadzone w roku szkolnym 2014/2015


Harmonogram zajęć: czwartek, godziny 13.40 - 15.15

Prowadzący zajęcia: Ewa Bucholc


Koło matematyczne skupia uczniów klas IV - VI wykazujących uzdolnienia i zainteresowania matematyczne. Zajęcia odznaczają się swoistymi cechami. Panuje tu swoboda wypowiedzi i samodzielność. Poprzez pracę na zajęciach koła uczniowie rozwijają tendencję do stałego zwiększania posiadanego zasobu wiedzy matematycznej. Są wdrażani do systematyzacji poznanego materiału, kształtowania umiejętności organizowania pracy oraz pozytywnego stosunku do wykonywanych czynności, czyli dokładności i wytrwałości.

 

SPRAWOZDANIE

Z PROWADZENIA ZAJĘĆ KOŁA MATEMATYCZNEGO

ROK SZKOLNY 2014/2015


Informacje o realizacji zadania

W terminie od 9 września 2014 do 19 grudnia 2014 we czwartki w godzinach 13.40-15.15 prowadzone były zajęcia koła matematycznego w Szkole Podstawowej w Szczenurzy. Głównym celem zajęć było rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych, dlatego na zajęciach została poszerzona wiedza matematyczna uczestników, ukazująca możliwości zastosowania matematyki w praktyce. Potwierdzeniem przeprowadzonych zajęć są wpisy do dziennika, zebrane prace dzieci oraz szereg fotografii.

Zajęcia przeprowadzono zgodnie z opracowanym harmonogramem i programem zajęć.  

Prowadząca zajęcia

Ewa Bucholc

Uczestnicy zajęć

W zajęciach brało udział 4 uczniów z klas 4-6, w tym 1 dziewczynka i 3 chłopców. Uczestnicy systematycznie uczęszczali na koło matematyczne i chętnie brali udział w organizowanych zajęciach. Frekwencja wynosiła 92 %.

Ewaluacja

Realizacja zajęć koła matematycznego przyczyniła się do poszerzenia wiedzy matematycznej uczniów Szkoły Podstawowej w Szczenurzy. Program zajęć pozwolił na rozwiązywanie łamigłówek i zadań matematycznych o podwyższonym stopniu trudności. Uczestnicy znajdowali niewiadomą w równaniach i nierównościach. Poznali sposób posługiwania się w układzie współrzędnych. Ponadto wykonywali konstrukcje geometryczne. Dzięki zajęciom koła matematycznego uczniowie udoskonalili technikę liczenia i rozwinęli logiczne myślenie.

Pomoce dydaktyczne

Uczestnicy zajęć korzystali z materiałów biurowych, plansz interaktywnych dla szkoły podstawowej z matematyki wydawnictwa WSiP, tablicy interaktywnej, kalkulatorów, figur geometrycznych zakupionych w ramach projektu oraz programów multimedialnych i pomocy dydaktycznych, które znacząco uatrakcyjniały zajęcia.  


Zajęcia prowadzone w roku szkolnym 2013/2014


 

Nauczyciel prowadzący zajęcia: mgr Ewa Bucholc

 

      Koło matematyczne skupia uczniów klas IV - VI wykazujących uzdolnienia i zainteresowania matematyczne.  Zajęcia koła odznaczają się swoistymi cechami. Panuje tu swoboda wypowiedzi, samodzielność. Poprzez pracę na zajęciach koła uczniowie rozwijają tendencję do stałego zwiększania posiadanego zasobu wiedzy, do poznawania świata. W cza­sie zajęć ucznio­wie doświad­czą pracy eks­pe­dienta ( m.in. ważą towar, obli­czają jego war­tość, wydają pie­nią­dze). Poznają pracę prze­wod­nika wycieczki (tu muszą wyka­zać się umie­jęt­no­ścią sza­co­wa­nia kosz­tów, czy­ta­nia mapy, korzy­sta­nia z roz­kła­dów jazdy pocią­gów, auto­bu­sów). Pro­jek­tu­jąc rabaty kwia­towe obli­czać będą powierzch­nie i obwód figur geo­me­trycz­nych, wyko­ny­wać plan w skali, mie­rzyć. Zaję­cia uroz­ma­icą zaku­pione środki dydaktyczne. Ponadto uczniowie są wdrażani do systematyzacji poznanego materiału oraz kształtowania umiejętności organizowania pracy i pozytywnego stosunku do wykonywanych czynności (dokładność, wytrwałość w dążeniu do celu).

 

 

     Na zajęciach koła matematycznego uczestnicy przygotowywali się do Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego. Rozwiązywali zadania konkursowe z ubiegłych lat. Uczyli się uzasadniać rozwiązanie, poszukiwali kilku rozwiązań jednego problemu.  Dnia 22.11.2013r. uczniowie biorący udział w zajęciach koła matematycznego wzięli udział w etapie szkolnym Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego. Po stopniu rejonowym do etapu wojewódzkiego awansował Jakub Antoszek. Ponadto uczeń ten zajął V miejsce w ogólnopolskiej olimpiadzie przedmiotowej Pionier 2013 z matematyki i otrzymał Dyplom Laureta.

     Zajęcia uatrakcyjnia tablica interaktywna, która rozbudza zainteresowanie i rozwija uzdolnienia. Interaktywna prezentacja  sprawia, że  uczniowie bardziej skupiają uwagę na zagadnieniu, a tym samym rośnie ich zainteresowanie zajęciami.

 


Zajęcia prowadzone w roku szkolnym 2012/2013

 

 Nauczyciel prowadzący zajęcia: mgr Ewa Bucholc

 Harmonogram zajęć: wtorek - godz.13.40-15.15

 

 

     Głównym celem zajęć jest rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych. Na zajęciach zostaje poszerzana wiedza matematyczna uczestników. Ponadto ukazują one możliwości zastosowania matematyki w praktyce.

     W zajęciach uczestniczy 6 uczniów z klas 4-6. Uczniowie rozwiązują zadania o podwyższonym stopniu trudności, szukają nietypowych rozwiązań, doskonalą technikę liczenia. Uczą się wykonywania działań na dużych liczbach, potęgowania, pierwiastkowania, znajdowania rozwinięć dziesiętnych liczb. W trakcie zajęć rozwiązywane są łamigłówki matematyczne i ciekawe zadania wymagające logicznego myślenia.Uczniowie korzystają z programów mutimedialnych, tablicy interaktywnej, komputerów i kalkulatorów.

      Podczas zajęć zorganizowany został konkurs "Potyczki z ułamkami", w którym uczniowie zmagali się z zadaniami dotyczącymi ułamków zwykłych i dziesiętnych. Uczestnicy koła wzięli również udział w innych konkursach matematycznych ( "Mistrz tabliczki mnożenia", konkurs matematyczny zorganizowany przez kuratorium oświaty w Gdańsk, "Sudoku" ).

      Zajęcia przebiegają w miłej atmosferze, dzięki której każdy uczeń wykazuje się inicjatywą i pomysłowością w rozwiązywaniu zadań.

 

 

 

 Podsumowanie zajęć koła matematycznego w roku szkolnym 2012/2013

 

W ramach koła matematycznego dla uczniów klas IV-VI zrealizowane zostały następujące treści:

1.      Własności liczb naturalnych

2.      Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych

3.      Obliczenia kalendarzowe i zegarowe

4.      Odczytywanie danych z diagramów i tabel

5.      Geometria płaska – własności kątów i wielokątów

Natomiast problemy i zadania stawiane przed uczeniami przewyższały poziomem wymagania podstawowe.

 

Uczniowie na tych zajęciach:

  • poszerzali i zgłębiali wiadomości i umiejętności programowe,
  • rozwijali swoje zainteresowania matematyczne,
  • uczyli się rozwiązywania problemów matematycznych w sposób twórczy,
  • poznali  zastosowana matematyki w praktycznej działalności człowieka,
  • uczyli się dobierania modeli matematycznych do danej sytuacji lub budowania     odpowiedniego modelu przy użyciu znanych obiektów matematycznych,
  • kształcili umiejętność prowadzenia prostych rozumowań z podawaniem argumentów
    uzasadniających poprawność rozumowania,
  • uczyli się odkrywania i formułowania prostych reguł, analizowania sytuacji, wyciągania wniosków i interpretowania wyników,
  • ćwiczyli wykorzystywanie języka matematycznego do opisu sytuacji, rozumowań i uzasadnień.

Uczestnictwo w zajęciach dało uczniom możliwość samorealizacji, poszerzania własnych horyzontów, łączenia teorii z praktyką oraz odkrywania tajemnic matematyki na drodze eksperymentów.

 

    

 

 

 

 

 

BIP
Licznik odwiedzin:
Wszystkich: 1 532 924
Wczoraj: 426
Dzisiaj: 310
Online: 6
c) 2011-2024 Szkoła Podstawowa w Szczenurzy
MAPA STRONY
RSS
Polityka cookies
wcag 2.0
Ta strona może korzystać z Cookies.
OK, rozumiem