Szkoła Podstawowa w Szczenurzy

kompot owocowy 200ml/woda z cytryną

do wakacji

Wycieczka siódmoklasistów do Paryża 08.04.2024-13.04.2024

Uczniowie klasy VII w dniach 8-13.04.2024 roku zwiedzali Paryż w ramach gminnego wyjazdu edukacyjnego.

Pierwszego dnia uczniowie podziwiali Paryż z Wieży Eiffla. Widok zapierał dech w piersiach. Następnego dnia, tj. 10 kwietnia zwiedzanie rozpoczęli od placu Charles-de-Gaulle, przy którym znajduje się największa atrakcja turystyczna Paryża, pomnik w formie łuku triumfalnego, wzniesiony przez Napoleona. Następnie po dwukilometrowym spacerze, dotarliśmy na Pola Elizejskie. Kolejnym punktem wycieczki było Muzeum Perfum, gdzie zapoznaliśmy się z historią perfum i testowaliśmy piękne zapachy. Po południu udaliśmy się na Wzgórze Montmarte, na szczycie którego znajduje się Bazylika Najświętszego Serca Sacre-Coeur. Z jej tarasów rozciągają się najpiękniejsze widoki panoramiczne na Paryż. To był niezwykle udany dzień, pełen wrażeń, którym pogoda była naszym największym sprzymierzeńcem.

11 kwietnia rozpoczęliśmy od zwiedzania Pałacu Wersalskiego, dawnej rezydencji Ludwika XIV. Odwiedziliśmy także królewskie ogrody. Następnie zwiedziliśmy urokliwą Dzielnicę Łacińską, w której znajduje się Uniwersytet Sorboński oraz Panteon, w którym pezechowywane są szczątki Woltera i Marie Skłodowskiej-Curie. Następnym celem naszej wycieczki była gotycka archikatedra Notre-Dame de Paris. Na zakończenie popłynęliśmy w wieczorny rejs po Sekwanie. skąd podziwialiśmy Paryż w nocnej odsłonie.

12 kwietnia odwiedziliśmy największe Muzeum na świecie, czyli Muzeum sztuki Luwr, w którym znajdują się największe dzieła światowego dziedzictwa takie jak: Nike z Samotraki, Wenus z Milo, Mona Lisa, czy Leonardo da Vinci.

13 kwietnia wróciliśmy do swoich domów. To był cudowny, intensywny czas zwiedzania, niezapomnianych wrażeń. Jesteśmy po tej paryskiej wycieczce  przekonani, że podróże kształcą!

BIP
RSS
Polityka cookies
wcag 2.0
Ta strona może korzystać z Cookies.