Jadłospis na PIĄTEK:
2024-04-26krupnik 300 ml
kotlet rybny 100g
ziemniaki 200 g
surówka z kiszonej kapusty 100 g
kompot owocowy 200ml/woda z cytryną
ROK SZKOLNY 2014/2015
KÓŁKO PRZYRODNICZE
Nauczyciel prowadzący zajęcia: mgr Ewa Gwiazda
Harmonogram zajęć: czwartek, godz. 13:40-15:15
Nadrzędnym celem zajęć z kółka przyrodniczego jest skuteczne i efektywne kształtowanie postaw dzieci zgodnych z etyką ekologiczną. Proponowana tematyka zajęć stanowi uzupełnienie i poszerzenie treści z zakresu edukacji przyrodniczej w klasach 4-6. Realizowane na zajęciach zagadnienia łączą teorię z praktyką i dotyczą czterech nauk: biologii, fizyki, chemii oraz geografii, które składają się na przedmiot przyroda. Metody i formy pracy na zajęciach dostosowane są do możliwości intelektualnych uczniów. W ramach zajęć dwukrotnie zorganizowano wycieczki: do Stacji Hydrologiczno-Meteorologicznej w Łebie oraz do Sali Dydaktycznej Słowińskiego Parku Narodowego w Rąbce. Urozmaicenie zajęć w postaci różnorodnych gier, konkursów przyrodniczych, zajęć terenowych, przedstawień , działalność plastyczna, wykonywanie doświadczeń, a także konkretne działania w środowisku i dla środowiska, sprzyjają łatwiejszemu przyswajaniu wiedzy, umiejętności oraz dają uczniom wiele satysfakcji.
Zajęcia z kółka przyrodniczego w roku szkolnym 2014/2015
SPRAWOZDANIE
Z PROWADZENIA ZAJĘĆ KOŁA PRZYRODNICZEGO
ROK SZKOLNY 2014/2015
Informacje o realizacji zadania
W terminie od 8 września 2014 roku do 19 grudnia 2014 roku przeprowadzono 32 godziny zajęć koła przyrodniczego dla uczniów z klas IV-VI. Zajęcia prowadzone były w czwartki, w godzinach 13:40-15:15.
Głównym celem zajęć prowadzonych w ramach koła przyrodniczego było rozwijanie zainteresowań naukowych i badawczych uczniów związanych z przyrodą poprzez aktywne formy samodzielnego dochodzenia do wiedzy.
Program koła przyrodniczego zapewnił uczniom zdobycie umiejętności i wiadomości o otaczającym świecie oraz ich praktyczne wykorzystywanie w codziennych sytuacjach. Uczniowie mieli również okazję trenować i rozwijać własną aktywność poznawczą.
Proponowana tematyka zajęć stanowiła uzupełnienie i poszerzenie treści z zakresu edukacji przyrodniczej w klasach 4-6. Realizowane na zajęciach zagadnienia łączyły teorię z praktyką i dotyczyły czterech nauk: biologii, fizyki, chemii oraz geografii, które składają się na przedmiot przyroda.
Potwierdzeniem zrealizowanych zajęć są na bieżąco wykonywane wpisy do dziennika, a także karty pracy, gromadzone w teczkach oddzielnie dla każdego ucznia.
Zajęcia prowadzono zgodnie z opracowanym harmonogramem i programem zajęć.
Prowadząca/y zajęcia
mgr Ewa Gwiazda
Uczestnicy zajęć
Na zajęcia koła przyrodniczego uczęszczało 4 uczniów w wieku 10-13 lat: 2 dziewczynki
i 2 chłopców. Frekwencja na zajęciach wyniosła:98%. Dzieci systematycznie i chętnie przychodziły na zajęcia.
Ewaluacja
Realizacja zajęć koła przyrodniczego przyczyniła się do zdecydowanej poprawy jakości i efektywności kształcenia w zakresie nauk przyrodniczych. Zwłaszcza dzięki profesjonalnym pomocom dydaktycznym, które zostały zakupione w ramach realizowanego projektu.
Dzięki prowadzonym zajęciom udało się zmniejszyć niepowodzenia szkolne. Uczestnicy zajęć osiągnęli dobre i bardzo dobre oceny przyrody, zarówno cząstkowe, jak i na koniec semestru/roku. Ponadto nastąpił też wzrost aspiracji edukacyjnych uczniów: uczestnicy zajęć cechowali się dużą aktywnością na lekcjach przyrody oraz na zajęciach pozalekcyjnych. Chętniej wykonywali zadania dodatkowe, prezentowali efekty swojej pracy na forum.
W ramach prowadzonych zajęć z koła przyrodniczego uczniowie uczestniczyli:
1. W Akcji „Sprzątania świata” w dniu 19 września 2014 roku.
2. W wakacyjnej kampanii recyklingowej Czyste plaże- „Alu Góra” we wrześniu 2014 roku. Nasza szkoła zdobyła I miejsce w tej kampanii.
3. W przedstawieniu, przygotowanym na uroczyste otwarcie Sali Przyrody przez Tauron Ekoenergia w dniu 23 września 2014 roku.
4. W zajęciach edukacyjno-przyrodniczych w Sali dydaktycznej Filii Muzeum Słowińskiego Parku Narodowego w Rąbce: „Ptaki jak ludzie, ludzie jak ptaki” w dniu 25 września 2014 roku.
5. W konkursie przyrodniczym „Pozyskaj energię z natury” w dniu 27 listopada 2014 roku.
6. W zajęciach edukacyjno-przyrodniczych w Sali Dydaktycznej Filii Muzeum Słowińskiego Parku Narodowego : „Uroda żab” i „Polubmy nietoperze” w dniu 11 grudnia 2014 roku.
Ponadto w ramach zajęć na bieżąco przygotowywano uczniów do konkursów, które rozpoczynają
się w styczniu 2015 roku: „Łowiectwo tradycją dla dobra przyrody polskiej” oraz „Ochrona przyrody
w Słowińskim Parku Narodowym i w Nadleśnictwie Lębork”.
Bardzo zależało mi na tym, aby prowadzone przeze mnie zajęcia koła przyrodniczego były dla uczniów przede wszystkim ciekawie i atrakcyjnie spędzoną formą czasu wolnego.
I tak też było. Wynika to z wypowiedzi uczestników. Zastosowane metody zdecydowanie wpłynęły na aktywność i zaangażowanie uczniów w trakcie zajęć. Proponowane zadania były adekwatne do wieku uczestników oraz wiadomości uczniów.
Myślę, że założone cele koła zostały spełnione, a podjęta przeze mnie praca miała sens. O czym świadczą wszystkie sukcesy moich uczniów.
Pomoce dydaktyczne
Uczestnicy zajęć koła przyrodniczego korzystali z licznych pomocy dydaktycznych zakupionych
w ramach projektu. Pomoce w znaczny sposób uatrakcyjniły zajęcia i przyczyniły się do szybszego zrozumienia wielu zjawisk przyrodniczych. W ramach projektu zakupiono: tablicę interaktywną, lornetki, globusy, szkielet człowieka, tors człowieka, mikroskop i preparaty mikroskopowe, przewodniki do oznaczania gatunków roślin zwierząt, lupy. Na zajęciach często wykorzystywano tablicę interaktywną do projekcji filmów edukacyjnych, prezentacji samodzielnie wykonywanych przez uczniów, a także do wykonywania zadań zgromadzonych w multibookach oraz uzupełnianie foliogramów w wersji ćwiczeniowej.